تبلیغات
دوران تنهایی - آتلانتیس و بناهای سه طاقی مصریان و مایاها
 
دوران تنهایی
زبان دوستی واژه نیست، معناست
درباره وبلاگ


سلام دوستان عزیز
عمده فعالیت این وبلاگ در زمینه شعر و ادبیات و معرفی اثار برتر نویسندگان میباشد

امیدوارم لحظات خوبی رو در این وبلاگ داشته باشید و از مطالب استفاده کنید....

برای با خبر شدن از اخرین مطالب وبلاگ میتوانید RSS وبلاگ رو در وبلاگ یا سایت خود قرار دهید
در صورت نیاز شما رو راهنمایی می کنم.

****

خودم را نامگذاری کردم قبل از تولدم
جای تعجب نیست که با نام ؟ متولد شدم
در شهر گل سرخ

در هفت سالگی وقتی بادبادکم سقوط کرد قلبم اتش گرفت.
که خود شروعی دوباره بود برای رسیدن به بزرگترین ارزوها...
وقتی برای اولین بار به اینه نگاه کردم متوجه دسته کوکی شدم که روی سرم در حال چرخش بود.

پرتلاش در باتلاق خشک زندگی قدم می گذارم.
همانند پرنده ای محبوس در سمان ذهنم بلند پروازی می کنم.
و این را می دانم ادم بی ظرفیت با قطره اب خفه می شود.
سیاهی را رنگ صلح می دانم.
تمام مردم دنیا به یک زبان سکوت می کنند، و من با سکوت تکلم می کنم.
قلبم به احترام مهربانی کلاهش را برمی دارد.
بدون قلب هم همه را دوست دارم.
راه راستی از تونل وحشت واقعی می گذرد.
ولی با شجاعت قله را فتح می کنم.
با جام طلا بخار اب را می نوشم
و مهمترین قانون ( دوستی) را یاد اوری می کنم.
دلم مانند اینه است
چون توهین و تملق در قاموس اینه نیست.
من از روی هدف پایان را می بینم.
و برای اینکه بهار را نبرند ان را به درخت نیمه جان زندگی فقل کردم. اگر بهار بودم تیر چراغ برق را هم از نعمت روییدن محروم نمی کردم.
هر چه از کودکی فاصله می گیرم فصل ها به هم نزدیکتر می شوند. و فصل جاودان نزدیک است.
در روز های افتابی زیر سایه ام می ایستادم.
اما در اخرین هنگام انقدر حواس سایه ام پرت بود که دنبال شخص دیگری روانه شد تا زمان فراموشی.
زندگی ام جزیره ای دور افتاده است که جز خودم ساکنی ندارد .
در خودم محبوسم.
و قلبم در رگهایم خون می گرید...
در اخر این را می دانم نویسنده ای که نوشته اش را خواننده نمی فهمد اگر ننویسد زود تر به مقصد می رسد ولی من در خلوت خودم می نویسم.

خداوندا: در زندگی ام کسانی هستند که در اعماق قلبم جای دارند . به خاطر بودنشان سپاسگزارم.
و بسیار بودند انهایی که دلم را شکستند
اما گل روی جسد باغبان هم می روید.



***
روزی تنها خواهم ماند
دلیل آن تفاوت است و تفاوت از جنس دنیاست...

در آن روز زندگی و تمام خواسته هاو قلب خود راکه در بر گیرنده شیرین ترین خاطرات است به روزگار خواهم باخت و این مجازات من است.

آن روز خواهد رسید...
و من از یاد میروم.

اما در جزیره وجود من تنها خاطرات ارامبخش روح من است...

تنها (13/4/89)


***
سخت ترین کار بیدار کردن کسی است که خود را به خواب زده است...

***
وقتی تنهایید آن را خلوت خود بنامید ، نه غریبی و بی کسی...

مدیر وبلاگ : تنها
مطالب اخیر
نویسندگان

Ancient Mayan & Ancient Egyptian

Ancient Egyptian                                                     Ancient Mayan
                                                                                       «Triptych» Temple
                                                                                     (c. 2000 BC to 250 AD)
    «Triptych» Temple
(c. 3150 BC to 31 BC)

در هر دو معبد سه فضای مقدس و یا درگاه  ورودی را تشکیل می دهند. فضای  مرکزی  بزرگتر از دو قسمت کناری آن است.

به طور کلی هر دو معبد مجسم یک الگوی سه در یک را نشان می دهند.

من  این معابد و مانند آنها را معابد سه طاقی می نامم  زیرا  شبیه به  نقاشیهای  سه  بعدی هنرمندان دوره رنسانس در اروپا هستند وجود  معابد سه طاقی  در ان طرف اقیانوس اطلس  به معنای سوالی خطرناک و نگران کننده برای دانشگاه ها می باشد.

این یک نماد مشترک باستان شناسی است، و به نظر می رسد  مصریان و مایاها  عمداً معابد خود را با نمای سه طاقی ساخته اند.

در زیر چند نمونه از معابد سه طاقی که توسط مایاها ساخته شده مشاهده می شود. همانطور که می بینید طراحی سه طاقی  قطعا اتفاقی نیست و واضح است که یک  هدف نمادین  در ذهن مایاهای باستان وجود داشته اشت .

eight mayan triptychs

طراحی سه طاقی مصریان و مایاها  جالب است. به نظرمی رسد که یک معمار و سازنده واحد  این معابد را در دو سوی اقیانوس اطلس ساخته است .

 اما طبق شواهد تاریخی میدانیم که این امر صحت ندارد .

بنابراین دو سوال مطرح میشود :

چه ارتباطی میان طراحی مشابه این معابد، در دو سوی اقیانوس اطلس وجود دارد؟

چرا و چگونه هر دو معبد از چنین معماری مشابه ای برخوردارند ،که گوئی توسط معمارانی با دانش مشابه ساخته شده است؟

سازه سه طاقی معابد مایاها و مصریان نه تنها مورد توجه دانشمندان مدرن قرار گرفته ،  بلکه توجه محققین دوران ویکتوریا، که موارد  تشابه اقیانوس اطلس که در تمدن دنیای قدیم و جدید مشترک است را مطالعه می کنند را نیز به خود جلب نموده است.

بسیاری از محققین دوران ویکتوریا به شرح ذیل از این تطابق فرهنگی کاملا شگفت زده شده اند :

  • (Zelia  Nuttall (1857 – 1933
  • (Jean Frederic (1766 – 1875
  • (Charles Etienne Brasseur de Bourbourg (1814-1874
  • (John Lloyd Stephens (1805- 1852
  • (Dr. Augustus Le Plongeon (1826-1908

زلیا نوتل ( Nuttall Zelia) ، باستان شناس و مردم  شناس بزرگ آمریکایی، مسحور وجوه تشابه دنیای قدیم و جدید شد:

برای دیدن عکسهای مربوطه به این مراجعه کنید.

http://www.deepertruth.com/flash-swfs/new-old-world-1.swf

به نظر می رسد که نتیجه تحقیقات من ، نظرات متفاوتی که توسط  محققان برجسته ای که  به طور مداوم به کشف و اشاره وجوه تشابه غیر قابل انکار بین دو تمدن  دو نیمکره پرداخته اند را تائید می کند.

Nuttall Zelia، اصول اساسی تمدن دنیای قدیم و جدید، 1901

نوتل و بسیاری دیگر متقاعد شدند که تمدن  دنیای قدیم، مانند مصریان، و تمدن دنیای جدید،مانند مایاها، باید به طریقی به یکدیگر مرتبط بوده باشد .. اما چگونه؟

برخی گفته اند تمدن های جهان قدیم و جدید، اقیانوس اطلس را در نوردیده اند.

 اما این نظریه ضعیف است، زیرا هیچ نشانه ای از تجارت یا جنگ در فراسوی اقیانوس اطلس و یا جنگ (به عنوان مثال، در میان فرهنگ های دنیای قدیم مانند مصری ها و فرهنگ جهان جدید مانند مایا) وجود ندارد.

 برخی دیگر علت وجود شباهت ها را اینچنین بیان می کنند که  مصریان، مایاها، و سایر تمدن های باستانی قبل از آنها همگی  از دانش تمدن باستانی «آتلانتیس» ( نامی که مورخان کلاسیک بر آن نهاده اند ) بهره جسته اند.

بر طبق این نظریه اهرام مصر ،  مومیایی  اجساد، و  ساخت مقبره های طاقی شکل توسط مردم آتلانتیس صورت گرفته است .

تمدن آتلانتیس به طور اسف انگیزی به طور ناگهانی ، احتمالا در اثر یک سیل بزرگ از بین رفت.

بازماندگان این تمدن، به نقاط مختلف جهان رفته و تمدن های جدید را بنا نهادند که در نهایت  تمدن مصریان، چینی ها، مایاها  و غیره بوجود امد.

 برای محققین دوران ویکتوریایی، نظریه آتلانتیس نه تنهاعلت شباهت فرهنگی بلکه عدم ارتباط یا عدم سابقه ارتباط بین تمدن های دنیای قدیم و جدید را کاملا توضیح می دهد.

http://www.deepertruth.com/flash-swfs/new-old-world-2.swf 

نظریه ی آتلانتیس در قرن بیستم همزمان با موج جدید ادعاهای محققان مبنی بر عدم وجود شواهد کافی جهت اثبات این نظریه  رد شد.

به طور عجیبی حتی در محافل دانشگاهی تبدیل به تابو شده است، برخی آن را » نظریه حاشیه ای» نام نهاده اند.

با این حال، کشف جدید سه طاقی  به دلایل بسیاری این بحث را دوباره احیا می کند.

برای نمونه، عکسی سه طاقی نه فقط تشابه  تصادفی (بصری) نیستند ، در کتاب جدید من به نام ، حکاکی بر روی سنگ»، با ارائه مجموعه ای از شواهد دقیق و مفصل علمی ثابت می کند (به نظر من) که عکسی سه طاقی ،نمادی از یک  «مذهب جهانی» عمیقی بوده که در سراسر جهان باستان وجود داشته و این امر به ویژه در بین تمدن اهرام قابل مشاهده است .





نوع مطلب : متافیزیک، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


موضوعات
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

راهنمای مدیریت